در حالی که اخیرا دنیای بیزنسهای اشتراک موسیقی با مشکلاتی در رابطه با سودآوری روبرو بوده ، چند روز قبل اسپاتیفای اعلام کرد به رقم ۶۰ میلیون کاربر پریمیوم دست یافته است. این موضوع نشان میدهد این شرکت سریعترین رشد را در مقایسه با رقبای خود داشته است.
این شرکت سوئدی آمار مشترکین خود را همراه با سایر معیارهای عملکردی خود ، که بر اساس دادههای جمع آوری شده تا ماه جولای بود را منتشر کرد. بر این اساس آنها اظهار داشتند که در حال حاضر اسپاتیفای دارای ۶۰ میلیون مشترک پریمیوم در ماه است. البته این سرویس بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر کلی دارد که از امکانات رایگان آن استفاده میکنند و ناچارا باید تبلیغات را تحمل کنند.
جالب است بدانید این سرویس در ماه مارس دارای ۵۰ میلیون کاربر پریمیوم بود و در عرض چهار ماه توانست ۱۰ میلیون مشترک جدید به لیست پریمیوم خود بیافزاید. این آمار نشان میدهد اسپاتیفای از رقبای خود بهتر عمل کرده است. یکی از رقبای این سرویس ، Apple Music است که از دسامبر سال گذشته تاکنون (حدود هفت ماه) با افزایش ۷ میلیونی اعضا روبرو بوده و اکنون دارای ۲۷ میلیون مشترک پریمیوم است.
اسپاتیفای اکنون یک شرکت خصوصی است اما احتمالا مدیران این شرکت قصد فروش سهام آن به صورت عمومی را دارند. همان طور که در ابتدا گفته شد اکثر سرویسهای اشتراک موسیقی با مشکل عدم سود آوری مناسب روبرو هستند و برای ادامهی راه خود نیاز به تزریق پول بیشتری دارند.
به نظر میرسد مدیران این شرکت معتقدند با عمومی شدن سهام اسپاتیفای و بازنگری در بخش رایگان این سرویس تعداد مشترکان پرمیوم افزایش یافته و در نتیجه سود بیشتری عاید این شرکت میشود. به گزارش رویترز این شرکت قبل از فروش سهام و عمومی کردن آن قصد دارد با شرکت Warner Music قرارداد جدیدی امضا کند.
ما اینجا در اقای فالوور برای اولین بار تمامی سرویس های این اپلیکیشن محبوب موزیک رو ارائه میکنیم ، فالوور ، پخش موزیک ، پخش پلی لیست و دیگر سرویس های اسپاتیفای شما میتوانید با ثبت نام در آقای فالوور به راحتی تمامی این سرویس ها را سفارش دهید